Nem azok vagyunk, akinek gondoljuk magunkat, hanem akinek gondoljuk magunkat, azok vagyunk.
Akárcsak a sportban, az üzleti életben is a teljesítmény számít. Miként a sportoló az edzéstervére épít és készül a versenyre, úgy „edz” az üzletkötő vagy a cégvezető is, hogy elérje az üzleti tervben kitűzött célját. S miként egy sportoló karrierjét derékba törheti egy sérülés, úgy az üzleti életben is szárnyakat törhet egy rossz döntés vagy stratégia.
Nem véletlen tehát, hogy a sportból induló coaching az üzleti életbe is beférkőzött, s az egyik terület tapasztalatait átültetve a másikba komoly fejlődés érhető el. Éppen ezért, amikor a teljesítmény növekedése a cél az üzlet világában, sokat segít a két terület közötti analógiák felsorakoztatása.
Miben más ez a típusú coaching?
A siker receptje, azon emberi tulajdonságok és minőségek, melyek ahhoz kellenek, hogy valaki sikeres legyen, a sportban és az üzleti életben megegyeznek. Ilyen többek között a kitartás, az önbizalom, a motiváció, a lehetőségek gyors felismerése, a döntésképesség, a koncentrált figyelem és a fejlődés szükségességének felismerése.
A sportanalógiákkal tűzdelt coaching az üzleti életben meglévő törvényszerűségek felismertetése egyértelművé teszi. A válaszok azonnaliak és fekete-fehérek, így nagyon hatékony nem csak a problémák és fejlesztendő területek felismerésében, de a megoldások megtalálásában is.
Ehhez a coachinghoz általában egy sportblokk is társul, s az ottani tapasztalatokat az elméleti tréningen már sokkal könnyebb átfordítani a munka világára.
Milyen esetekben javasolt a coaching?
- Együttműködés és csapatmunka erősítése, csapatépítés
- Multikulturális problémák megoldása
- Gyengeségek és erősségek feltárása
- Döntés-előkészítés és döntéshozás támogatása
- Önismeret
- Önbizalom, önbecsülés fejlesztése